TunaFish
Meer opties...
Meer opties...
Zoeken op Overige

Vliegtickets (FAQ)

Zoek op trefwoord

Ik wil mijn vliegticket wijzigen. Hoe werkt dat?

Ieder tarief heeft zijn eigen voorwaarden en de daaraan verbonden kosten voor het wijzigen van de reservering. Tenzij op je reserveringsbevestiging anders wordt aangegeven is je ticket na boeking meestal niet meer te wijzigen. Deze voorwaarden worden door de luchtvaartmaatschappij bepaald. Naast de wijzigingskosten die de luchtvaartmaatschappij rekent, brengen wij voor het wijzigen van een reservering €35,- per ticket aan administratiekosten in rekening. Ook wanneer je je ticket door de luchtvaartmaatschappij laat wijzigen, kunnen er naast wijzigingskosten ook administratiekosten van toepassing zijn.

De totale kosten voor een wijziging bestaan uit de wijzigingskosten van de luchtvaartmaatschappij, de administratiekosten en het eventuele tariefs- en taxverschil. Houd er rekening mee dat in de regel alleen datumwijzigingen zijn toegestaan, routewijzigingen zijn meestal alleen mogelijk als dit specifiek op je reserveringsbevestiging vermeld staat. Ook het annuleren van een gedeelte van de route en/of het wijzigen van de stopovers kan door de luchtvaartmaatschappij gezien worden als een routewijziging!

Houd er ook rekening mee dat een wijziging sowieso moet zijn doorgevoerd voordat de geboekte reisdata verstreken zijn, daarnaast dient er op het moment van wijzigen beschikbaarheid te zijn in de boekingsklasse op de nieuwe reisdata . Vooral in drukke reisperiodes (bv. jul/aug + dec/jan) is de beschikbaarheid zeer beperkt, zo snel mogelijk wijzigen is dan aan te raden.

Wanneer je voor vertrek een wijziging in je reservering wilt doorvoeren dan neem je contact op met TunaFish. Wanneer je na vertrek wilt wijzigen dan kan dat meestal ook via TunaFish, soms alleen via de luchtvaartmaatschappij.

Neem voor (informatie over) het wijzigen van je ticket contact met ons op en geef daarbij zo duidelijk mogelijk aan wat je zou willen wijzigen. Wij bekijken de mogelijkheden, controleren de beschikbaarheid op de gewenste reisdata, informeren je over de totale wijzigingskosten en voeren indien gewenst de wijziging voor je door. Aangezien luchtvaartmaatschappijen in het weekend vaak minder goed bereikbaar zijn, kan een wijziging door ons alleen op doordeweekse dagen (ma t/m vr) worden doorgevoerd.

Indien je na vertrek via de luchtvaartmaatschappij wijzigt, dan neem je rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij. Dit kan telefonisch of via een balie op de luchthaven of op een stadskantoor. Ga nadat je de wijziging hebt doorgevoerd altijd even langs de balie van de luchtvaartmaatschappij (bv. op de luchthaven voor het inchecken) om het ticket te laten aanpassen aan het nieuwe reisschema. Houd er rekening mee dat wanneer je zelf via de luchtvaartmaatschappij wijzigt, de luchtvaartmaatschappij de boeking van ons overneemt. Wij kunnen je daarna vaak niet meer assisteren bij het doorvoeren van een (nieuwe) wijziging of bij het oplossen van problemen met je ticket.

Heb je na het lezen van de bovenstaande informatie nog vragen over het wijzigen van je ticket? Neem dan even contact met ons op!

Rubriek: Vliegtickets Volgende vraag

Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij?

Kies een andere rubriek of neem contact met ons op!